16 Ağustos 2020 Pazar

Amazon Kindle Paperwhite 4 Deneyimim

Kitap okumayı sevenler ve kitaplara değer verenler için basılı kitapların ayrı bir değeri olduğunu biliyorum. Bu benim için de böyle. Kitaplarla haşır neşir biri olarak ki mesleğimin de bir getirisi olarak, kitaplara ayrı bir anlam ile bakıyorum. Çok uzun süre kararsız kalsam da bu deneyimi teknolojik bir alana kaydırmayı düşündüm ve deneyimleyebilmek için bir kindle satın aldım. Almadan önce de internette ne kadar bilgi varsa okuyup hemen hemen tüm videoları izledim. 

Fakat asla düşündüğüm gibi olumsuz bir deneyim elde etmedim. Şu an için benim favori ürünüm haline geldi. İçerisine yüklediğim kitapları çok severek ve büyük bir keyifle okudum, okumaya devam ediyorum. Örneğin şu an, birkaç ciltlik bir tarih kitabını kindle üzerinden okumaya devam ediyorum. Bu kitap almayı bırakacağım anlamına gelmiyor, kindle üzerinden okuma yapmak bana çok avantajlı geliyor. Özellikle dışarı çıktığınızda bu hafif cihazı yanınızda taşımanız ve her yerde okuyabilmeniz mümkün. Şarjı ise çok uzun ömürlü. İlk denememde sürekli kitap okumama rağmen şarjını tam bir ay sonra yeniden doldurdum. 

Eğer bir elektronik kitap okuyucu almak istiyorsanız kesinlikle kindle'ı tavsiye ederim. Diğer kitap okuyucuları deneyimlemediğim için onlar hakkında bir şeyler söylemem doğru olmaz lakin hemen hemen aynı görevi gördükleri için diğerlerinin de kullanışlı olduğunu düşünüyorum. 

Üzerine çok rahat not alabiliyorsunuz, kitaplığınızda kitaplarınız kayıtlı olarak duruyor. Sanırım benim aldığım model su geçirmeyen bir model, bunun da artı bir özellik olduğunu söyleyebilirim. Çok hafif bir cihaz olduğu için sadece seyahatte değil evde de rahatlıkla kullanabilirsiniz. Gözü hiç yormayan bir yapısı var, elektronik mürekkep adı verilen bir teknoloji kullanıldığı için göze zarar vermiyor. Ki ben göz kuruluğu olan, sürekli ilaç kullanan ve gözlük takan biriyim. Ona rağmen kullanmaya başladığımdan beri herhangi bir rahatsızlık hissettmedim. 

Eğer aklınızda soru işaretleri varsa onları bir kenara atın ve bu teknolojiye bir şans verin. Basılı kitapları çok seven ve sürekli kitap okuyan ben bile alıştıysam ve memnun kaldıysam bence herkes memnun kalabilir. Sorularınız olursa yazının altında sorabilirsiniz, onları da elimden geldiğince yanıtlamaya çalışırım. Keyifli okumalar dilerim herkese. 

2 yorum:

Satır Arası dedi ki...

Selam.
Benimde aklımda olan bir sey, bir ara çok bakındık eşimle, ama bir türlü markasına karar verememistik. Sonrasında da pandemi girdi araya.
Şimdilik telefondan okuyorum. Tabi dediğiniz gibi basılı kitabın yeri bendede ayrı.
İyi günlerde kullanın.

Beyaz Çiklet dedi ki...

Satır Arası,

Çok teşekkür ederim. Eğer almayı düşünürseniz Amazon Kindle'ı gerçekten tavsiye ederim. Çok kullanışlı bir teknoloji.
Sağlıcakla kalın.