17 Kasım 2019 Pazar

Hayat Düzeni

3 aydır ilk kez rahat bir nefes alıyorum ve ilk kez iş yapmıyorum. Bu gerçekten şaşırtıcı, bünyem tempoya o kadar alışmış ki, evde ne yapacağımı şaşırdım 2 gündür. Bu haftayı güzel planladım; tatilin tadını çıkaracağım. 

Tatil sonrası için kendimde düzeltmem gereken bazı yönler olduğunu saptadım ve bunları 3 ay boyunca not aldım. Öncelikle; okumaya muhakkak zaman ayırmam gerektiğini düşünüyorum. Eskisi kadar çok değil, zaten edebiyat adına okumak istediğim birkaç kitap kaldı. Onları bir seneye yaydım, sindire sindire okuyacağım. 

Uyku düzenim çok kötü. Günde en fazla 5 saat uyuyorum. Bu da gün içerisindeki performansımı çok etkiliyor. Bunu kesinlikle tatil sonrası bir düzene koymam gerekiyor. Umarım başarılı olurum. 

İş yerinde gün içinde kendime bazı boşluklar bırakmayı öğrenmem gerekiyor. Derse girmediğim saatlerde derse girdiğimden daha yoğun oluyorum. Bunun sebebini bir türlü çözemedim. Bir de okulda ofiste her işimi yapamıyorum, yani bireysel çalışmaya alışkın bir zihnim olduğu için okuldaki işlerimin hepsini eve taşıyorum. Böyle olunca da haftanın her günü gece yarılarına kadar yapılacak yığınla işim oluyor. Sosyal hayatım da cidden yok denecek kadar az. Bunu değiştirmek için üzerine çalışmam gerekiyor. En azından işlerimin bir kısmını eve taşımamayı öğrenmem gerekir. Tatil sonrası bunun üzerine de çalışacağım. 

Mutlu cumalar dediğim bir olgu yarattım bu süre zarfında kendime. Cuma günü okulumuz yarım gün olduğu için öğleden sonra çıkıyoruz. Cumaları direkt eve dönmek yerine her hafta bir etkinliğe katılabilirim diye düşünüyorum. İlle de etkinlik olması gerekmiyor; kitapçıları ve sahafları gezmek; fotoğraf çekmek, tarihi yarımadada bir kahve içmek gibi kendime mutlu cumalar yaratmayı düşünüyorum. 

Bir diğeri ise serviste geçirdiğim vakit. Nasıl daha verimli olabilirim? Tavsiyelerinizi de alabilirim bu konuda. Totalde her gün 3 saat yol gidip geldiğim için bu vakitten aldığım verimi artırmam lazım. Sabahları bölük pörçük olsa da bir şekilde uyumayı başarıyorum lakin akşamları dönerken verimli olabileceğim şeyler yapabilirim. Servisin sürekli hareket etmesinden dolayı kitap okuyamıyorum bunu denedim, telefonum çok eski ve internet paketim de çok kısıtlı. Bu yüzden izlemeli ya da dinlemeli şeyler de yapamıyorum. İş deseniz hareket halinde hiç rahat olmadığı için onu da yapamıyorum. Bunun üzerine de düşünmem gerekiyor. 

Ne çok plan birikti yine, umarım en azından bir kısmını tatil sonrası düzene sokabilirim.

3 yorum:

Denize Bakan Ev dedi ki...

Ben de böyle madde madde yazarım her sene bu dönemler. Dün yine yaptım :) Fakat listeye sadece 3 madde yazın ve bunları 1 senelik geniş bir zamana yayın diyorlar. Ben daha da ileri gidip bu sene için kendime sadece 1 madde yazdım, bakalım ne olacak...
Bu arada şu cümlenize çok şaştım: edebiyat adına okumalardan çok fazla kalmadı gibi bir cümle, tam hatırlayamadım yazarken. Nasıl yaniii :D Ben de okuyamadıklarım gittikçe artıyor, an be an devamlı yeni kitaplar çıkıyor, yetişemiyorum derdindeyim.. bunu açın biraz! Lütfen.

Kim Bilir dedi ki...

Akşam dönüşleri otobüse bindiğin andan itibaren ininceye kadar hiçbirşey düşünmeyip an'a odaklanmaya çalış. Bence faydalı bir etkinlik olacaktır.

Beyaz Çiklet dedi ki...

Denize Bakan Ev ;)

Yıllar boyunca çok fazla edebiyat okudum. Klasikler, çağdaş dünya edebiyatı, yerli eserler. O yüzden aklımda olan ve hala okuyamadığım çok eser kalmadı :) Bu sene olabildiğince onları tamamlamaya çalışacağım :)

Kim Bilir ;)

Bir yeter artık, yerinde dur ve koşturma, zamanı yaşa diyorsun yani. Mesaj alındı :)