12 Mart 2019 Salı

Eurovision 2019

Eskisi gibi sıkı takip etmesem de hala bu yarışmayı takip ediyorum. Bu seneki şarkıların hemen hemen hepsini dinledim. 

En büyük favorimi hemen açıklamak isterim. Bu sene Hollanda'yı Arcade isimli şarkısı ile temsil edecek Duncan Laurence en güçlü adayım. Yarışma üstü, oldukça güzel bir parça. Birinci olmasını ümit ediyorum.  

Bir diğer büyük favorim ise İtalya adına yarışmaya katılan Mahmood. Tarzım olmayan bir şarkı olmasına rağmen epey beğendim. Sıralaması ne olur bilemiyorum, Mahmood'un canlı performansı pek de iyi değil. Eğer iyi bir performans sergileyemezse ilk onda seyreder diye düşünüyorum. Eğer çok üst bir performans gelirse birinciliğe oynayabilir. 

Fransa'ya hiç anlam veremedim, tamam eurovision bir lgbti geçidi fakat en azından güçlü seslere sahip sanatçılar ve şarkılarla ülkenizi temsil edin bari. Nerede Alma, nerede Amir! Bilal Hassani'nin şarkısını ve performansını oldukça vasat buldum. Beğenmedim. 

Avustralya ise bu sene tam bir hayal kırıklığı yarattı bende. Zaten pek iyi şarkılarla katılmıyorlar yarışmaya girdiklerinden beri. En azından Dami'nin çok güçlü bir sesi vardı. 

Sergey Lazarev bu sene Rusya adına yine yarışmada. Bu sefer You Are The Only One gibi manasız bir şarkı ile katılmamış, daha duygusal bir şeyler yapalım demiş. Şarkı idare eder, özellikle enstrümantal kısımları iyi. Lakin yine birinci olamayıp ilk beşte yer bulacaktır diye düşünüyorum. 

Cyprus ise geçen sene yaptığı büyük çıkıştan sonra bu sene yine benzer tınıları olan Replay isimli bir şarkı ile katılıyor. Dikiş tutturmaya başladı, şarkı modern pop/elektronik ezgiler taşıyor. İyi bir derece alacak gibi duruyor ama hiç tarzım değil. 

Belçika ise gençlik dizisi jenerik müziği tarzı ile yarışmadaki yerini alacak bu sene. Son birkaç yıldır daha alternatif ve başarılı parçalarla yarışmaya katılıyorlardı. Bu sene biraz popüler müziğe karışmışlar. Çok başarılı olacaklarını sanmıyorum lakin kötü bir sıralama da almayacaktır. Şarkı fena değil, ergenimsi melodisi ile oy toplayacaktır. 

Azerbaycan ve Ermenistan son yıllarda ciddi düşüşler yaşıyor. Eskiye oranla şarkıları kötü, sıralamaları iyi değil. Bu sene de her iki ülkeden iyi bir sıralama beklemiyorum. 

Şimdilik bu kadar yorum yapayım, diğer şarkıları da ilerleyen zamanlarda yorumlarım muhakkak. 

Hiç yorum yok: