2 Ağustos 2011 Salı

Yeşilçam Günleri

Evet,öyle üst düzey bi aile değiliz.Ortalama bi aileyiz.Yani anne ve oğuluz.Bizim de kendimize göre kültürel bi o kadar da sine / sanatsal aktivitelerimiz var.Misal : Yeşilçam Günleri.
"

Susuz Yaz " filmi ile başladık.Necati Cumalı'nın eseri.1964 yapımı.Başrollerinde Hülya Koçyiğit,Erol Taş ve Ulvi Doğan oynuyor.İlk " Goldener Bar" alan filmimizmiş.Sonralarda ise bu ödülle dönen filmimiz " Bal " olmuş.


İzlediğimiz ikinci film ise " Boş Çerçeve ." Başrollerde ise Hülya Koçyiğit ve Kartal Tibet.1969 yapımı.Zeki Müren'in de evinde hep bi boş çerçeve asılıymış.Annem öyle derdi bana.Belki de bu onun bi aileye özleminden kaynaklanıyor derdi bi de.

Dün gece izlediğimiz film ise " Ah Güzel İstanbul .
" 1966 yapımı.Sanırım en çok bunu beğendim ben.Başrollerde Sadri Alışık ve Ayla Algan oynuyor.Ki ben Ayla Algan'ın gençliğini ilk defa görüyorum bu klasik sayesinde.Muazzam bi film diyebilirim.Ayşe adında İzmir'den İstanbul'a artist olmak için gelmiş bir kız ile ona abilik yapayım derken aşık olan Haşmet'in hikayesini anlatıyor.Tabi,eski İstanbul'u görmekte ayrı bi güzel oluyor filmi izlerken.

Şimdilik bu kadar ama sine / sanatsal aktivitelerimize devam edeceğiz.


Hiç yorum yok: