3 Şubat 2018 Cumartesi

Delirir miydim?

Ben dünyayı dört bucak dolaşmadım, sadede geliverdim hemen. Memleket isimlerini de ezberleyemedim. İlkokul üçte şiir okudum bayraklı bir tane. Bir paltom vardı sırtımda, Akakiyeviç sanırdım kendimi. Geceleri uzun olunca üşürdüm soğukta. Belki bir sıcak bulsaydım, biraz gezebilseydim güneşe yakın coğrafyalarda. Gezemedim. 

Ben dün bir şeyler düşündüm, aklıma geldi mi bir şeyler, düşünürüm genelde. Bir süre geçti üzerinden, annemin kızlık danteline birkaç damla kahve döktüm. Utandım sonra, annemin soyadı neden değişmiş diye düşündüm. Halının kenarına parmaklarımla dokunup durdum, ellerimi pijamamın cebine soktum. Üstümde atlet yoktu beyazından, hayır. Peki ne vardı? 

Ben sonra biraz daha düşündüm, bir yol bulamadım gidilecek. En iyisi oturduğum yerde oturayım dedim. Delirir miydim bazı şeylere, bu işlere? Kimilerine göre normaldim, çünkü sakallarım vardı ve erkektim. Sırf bu sebeple haklarım çok fazlaydı, vatandaş olarak yani. Ötekileri bilemem, müsait bir vakitte ötekiler hakkında da kafa yormam gerekir mi? 

Biraz yoruldum, çeyizlik danteli makineye attım. 

Hiç yorum yok: