30 Mart 2016 Çarşamba

Eurovision 2016 Favorilerim












Eurovision benim için çocukluğumdan beri çok başka bir heyecan, mutluluk. Her sene aylar öncesinden şarkıları takip etmeye, şarkıcılar hakkında geniş araştırmalar yapmaya ve favoriler listesi yapıp, çıkarımlarda bulunmaya bayılıyorum. Bu sene okuldan iki öğrencimin de Eurovision hayranı olmasını öğrenmem ile birlikte iş daha da keyifli hale geldi. Aralarda sürekli yorumlar yapıp şarkıları dinliyoruz. O zaman geçen seneki Eurovision için yaptığım gibi sondan başa favorilerimi sıralamaya başlıyorum: 

6. Macaristan 

Bu yıl Macaristan'ı, Pioneer adlı şarkıcı temsil ediyor. Oldukça güçlü ve tok bir sesi var. Şarkısı "Freddie"nin de güzel bir tınısı var. İlk dinlenildiği andan itibaren kendini diğer sıradan şarkılardan ayırt ediyor. Macaristan'a yarışmada başarılar diliyorum.

5. İsveç 

Bu yıl İsveç'i temsil edecek olan genç şarkıcı Frans Melodifestivalen'de çok beğenildi. Şarkısı "If I Were Story", Eurovision standartlarının oldukça üstünde bir şarkı. Gayet özgün ve hoş tınıları var. Bu yıl Melodifestivalen'e katılan Oscar Zai'nin "Human" isimli şarkısını daha çok beğenmiştim. Lakin finalden Frans ismi çıktı. Şüphesiz ki ilk beşte yer alacaklar. Başarılar diliyorum İsveç'e.

4. Hırvatistan

Hırvatistan benim Eurovision'da başarılı bulduğum ülkelerden biri. Ülkelerine, kültürlerine has çok güzel tınıları var. Bu onları Eurovision sahnesi için farklı kılıyor. Bu yıl Hırvatistan'ı Nina Kraljic "Lighthouse" adlı melodik, şiirsel şarkısı ile temsil ediyor. Şarkı çok çok güzel, içe işleyen bir havası var. Hırvatistan'ın da ilk beşte yer alacağını düşünüyorum. Başarılar Nina.

3. Hollanda

Bu yıl Hollanda'yı Douwe Bob "Slow Down" adlı şarkısı ile temsil ediyor. Douwe çok genç bir adam, oldukça sempatik ve tatlı bir duruşu var. Şüphesiz bu ona, Eurovision için artı puan getirecektir. Şarkısı Slow Down'da biraz country havası var. Ben çok beğendim, umarım başarı olurlar. 

2. Estonya

Bu yıl Estonya'yı Jüri Poostmann adlı genç şarkıcı temsil ediyor. Şarkısının adı "Play." Kimse Estonya'yı ikinci sıraya alıyor olmama anlam veremedi lakin bence enfes bir şarkı. Jüri'nin soğuk ve asil bir havası var. Bu tarz şarkıcıları çok beğeniyorum. Şarkısının da hem hüzünlü hem de güç verici bir yanı var. Çok başarılı olabileceğini düşünmüyorum; Eurovision kitlesinin verdiği oylara bakıldığında. Lakin benim uzun süreler dinleyeceğim bir şarkı olacak Play. Başarılar Estonya. 

1. Fransa

Şüphesiz ki bir numaramda Fransa var. Amir'in seslendirdiği "J'ai Cherche" bence bugüne kadarki Eurovision şarkıları içerisinde en iyi olanlardan biri. Şarkıya hakim olan umut ve başarı duyguları, beni her dinlediğimde kamçılıyor. Klip ayrı güzel, Amir ayrı güzel, şarkı ayrı güzel. Gerçekçi bakıldığında Amir iyi bir sıralama alacak gibi ama maalesef önümüzde kocaman bir Rusya engeli var. Her ne kadar benim hiç desteklemediğim Rusya birinci çıkacakmış gibi dursa da, bence kesinlikle bu Fransa'nın hakkı. Başarılar Amir.

Hiç yorum yok: