18 Ekim 2015 Pazar

İşaret Dili / Güzel Bir Anı

Geçtiğimiz gün Pendik Yüksek Hızlı Tren Garından hareketle Eskişehir'e gittim. Günübirlik bir gidişti. Annemin iki aylık son tedavisi bitmişti. Onu aldım ve akşam treni ile İstanbul'a döndük. Annem merdiven kullanırken zorlanıyor. Bu yüzden bu tarz yerlerde asansör kullanmak zorunda kalıyoruz. 

Kalabalık arasında asansöre yetişelim derken; asansör kapısının kapanmak üzere olduğunu görüp telaşlandık. Asansörün içindeki iki genç, kapıyı bizim için durdurdu ve böylece asansöre binebildik. Kendilerine teşekkür etmek için hazırlandığımda işitme yetersizlikleri olduğunu anladım. Daha önce işaret dili eğitimi almıştım. Kendilerine işaret dili ile teşekkür ettim ve onları çok sevdiğimi söyledim. Duygulandılar. Sarıldık. Bana işaret dilini öğrendiğim için teşekkür ettiler, herkesin işaret dilini öğrenmek konusunda duyarlı davranması gerektiğinden bahsettiler. 

Çevremize daha derin gözlerle bakmamız gerektiğini düşünüyorum. Siz de işaret dili öğrenebilirsiniz örneğin. Gayet kolay, kısa sürede çok rahat öğrenebileceğiniz bir dil. Bunun dışında farklı şeyler de yapabilirsiniz. Mutluluğu mum ile aramaya gerek yok, biraz daha duyarlı davranmakta her zaman için yarar var. 

Hiç yorum yok: