1 Kasım 2008 Cumartesi

İktidarsız,Suratsız Zaman



Güç gösterisinde bulunmak sandığımdan da zormuş.Bana yakışan gözlemekmiş bunu anladım.Kırılan bir kalbi tamir etmek,tekrardan hayata döndürmek zormuş.Ama üstesinden umutla gelmekte varmış.

Ayıp bir haksızlığa kurban gittik bu hafta sınıfça.Sözel sınıf olmanın yücelere verdiği iktidar gücüyle ezilmeye alıştık artık.Nasıl olsa bilişsel bir zekaya sahip değiliz.Çirkin ve üzücü bir olay yaşadık ve hala etkisindeyim.Kısaca temizlik haftasında en pis sınıf seçildik ve bütün okulun önünde rezillikten rezillik beğendik.Nasıl olsa sözeliz ya.Neyse bu hafta sınıfımızı pırıl pırıl ettik ve sonunda birinci seçilme hakkına eriştik.İsteğimiz Pazartesi günü okulun önünde adımız duyulsun.


Bir de Cuma günü okulumuzda bilgi yarışması yapıldı.Soru bu sene hikaye dalında ödül alan ünlü ve başarılı yazarımızdı:Yaşar Kemal.Bu yanıtı bizim sınıf ve bir sayısal sınıf en fazla bilen sınıflar olmuş.Neymiş efendim kopya çekmiş olabilirmişiz.Biz sözel sınıfız,nasıl bilmeyelim ki…Sonra bir eleme sorusu daha soruldu.Cannes film festivalinde 2007 yılında en iyi senaryo dalında ödül alan filmimiz:Yaşamın Kıyısında.Bunu eleme sonucu bizden üç kişi ve en fazla kişi bildi.Yine Pazartesi günü okulun önündeyiz.Sözel grubu birinci oldu diye.


Zannediyorum anlaşılamayan bir kanı var.Biz sözeliz ve bundan gurur duyuyoruz.Bu ülkenin sosyal beyinlere oldukça fazla ihtiyacı var.Amaç matematikse,merak etmesinler onu da yapıyoruz.Sadece istiyoruz ki bu ülkenin tarihi,bu ülkenin coğrafyası ve bu ülkenin edebiyatı,Türkçe’si ile büyüyelim.

İşin ayrıntısı zamanda ve olayda gizli ama ancak bu kadarını anlatıp açılabildim.İçimi de dökmüş oldum böylece:)



7 yorum:

sufi dedi ki...

Yaşından çok büyük ve çok gelişmiş yazılara imza atan sen temizlik konusunda sınıfça eleştirilere maruz kaldığın için üzülmedin inşaallah.Sen seni sev yeter,dağlara yürüder yürütürsün o zaman.Zamanın suratsızlığı da seni pek ırgalamaz bence.Zamanı güldürmek senin elinde ya!

Beyaz Çiklet dedi ki...

Sağol sufi,senin bu tarz övgülerin hoşuma gidiyor doğrusu.Yazabilmek güzel...Zamanı güldürümeyi deneyeceğim aslında işin aslı çok farklı ve sinir bozucu.Dedim ya yazamadım hepsini.Her şey için sağol:)

pRncfRn dedi ki...

:))

Yahu dedim ne oluyor, pis sınıf seçildiniz diye mi tüm bunlar :p
Sayısal olmamıza rağmen her hafta pis sınıf seçilirdik niahaha

Boskafa dedi ki...

ya yanlız şöyle bir şey var(aslında herşeyden pozitif şeyler cıkaran biri değilimir!)pis olmanız sizin zeki olduğunuzun bir göstergesi!baktığımız zaman bütün dahiler dağınık ve pis insanlardır!ayrıca bu ülkenin ne sayısal nede sözelcilere ihtiyacaçı vardır,ihtiyaçı olan tek şey doğru düzgün eğitimciler ve eğitim politiksasıdır!

Beyaz Çiklet dedi ki...

Çok fenasın prncfrn:)))

xenophilius;;
doğru diyorsun tabiyki de eğitimin iyisi ve doğrusu.Anlatmak istediğim sadece sayısal beyinlerin olduğu ve olacağı kanaatinin yanlış olması yoksa çok haklısın tabi:)

Adsız dedi ki...

Lise 2ye gectim bölüm secilecek müdür yardımcısının yanındayız ve odadan yükselen tek ses bana ait ben SÖZEL okuyacagım ya sözel diye cıgrınıyorum ama hoca tm yazmakta pek meraklı. Sonunda istedgim oldu evet sözel ögrecisiydim artık ama o 5 harflik kelime yazılana kadar türlü türlü şikayetvari caydırma cabaları uygulandı üstümde. Ne oldu hani sözelcilerden bişe olmazdı. Bi cok arkadaşım şuan cok iyi üniversitelerde ve bende nasip olursa radyocu oliciim :DCanım benm derslerimiz diger bölümlere daha kolay geliyor işlem yok diye ondan bu ayrım. takma hiç

Beyaz Çiklet dedi ki...

Evet bir canlı örnekte sensin yabani kuzu:)Aynı sorunları ben de yaşadım ve hala yaşıyorum.Ama inanıyorm ki biz de başarımızı eninde sonunda kanıtlayacağız:)