20 Nisan 2015 Pazartesi

Eurovision 2015


Eurovision 2015'e az kaldı. Yarışma başlamadan önce şarkıları tek tek inceledim. Bu sene gayet güzel şarkılar var. Özellikle içlerinden birkaçını epey sevdim. Onları paylaşmak istiyorum. İşte benim Eurovision 2015 kazananlarım: 

8. Azerbaycan (Elnur Huseynov söylüyor: Hour of the Wolf. Elnur son dönemde ülkemizde epey meşhur oldu, katıldığı müzik yarışması sayesinde. Elnur, Samir ile birlikte 2008 yılında da ülkesini Day After Day isimli şarkı ile temsil etmişti. Şarkı çok başarılı idi, bu seneki şarkısını da beğendiğimi söylemeliyim. Genel olarak baktığımızda Azerbaycan'ın Eurovision'a kaliteli şarkılarla katıldığının da altını çizmek isterim). 

7. Estonya (Elina Born-Stig Rasta ikilisi söylüyor: Goodbye Yesterday).

6. Avusturya (The Makemakes söylüyor: I Am Yours. Geçtiğimiz yıl Conchita Wurst başarısından sonra, Avusturya Eurovision'da gayet iyi ilerliyor bence). 

5. İzlanda (Maria Olafs söylüyor: Unbroken. Oldukça hoş bir şarkı. Kazanırlarsa çok mutlu olacağım).

4. Norveç (Morland-Debrah Scarlett ikilisi söylüyor: A Monster Like Me. Çok başarılı bir şarkı olmuş. Geçen yıl da Carl Espen, Silent Storm isimli şarkısıyla Norveç'i temsil etmişti. O da başarılı bir şarkıydı. Bu sene de aynı performans ile sahnede olacak Norveç). 

3. Gürcistan (Nina Sublatti: Warrior. Aile kökenimiz Gürcistan'a dayanıyor. Açıkçası bu kadar güzel bir şarkı gelmesi beni çok mutlu etti. Kesinlikle ilk üç sırada yer bulması gerektiğini düşünüyorum şarkının. Başarılar Gürcistan).

2. Makedonya ( Daniel Kajmakoski söylüyor: Autumn Leaves. Hem klip hem de şarkı çok iyi. Başarılar Makedonya)

1. Danimarka (Anti Social Media: The Way You Are. Şarkı bir harika. Anti Social Media da çok tatlı bir grup. Zaten Danimarka her sene çok kaliteli şarkılarla katılıyor yarışmaya, hiç şaşmadı şu ana kadar. Evet birinciliğe oynayacak bir şarkı değil, bunun farkındayım. Çünkü Eurovision kitlesi bu tarz şarkılara pek oy vermiyor. Ama şimdiden benim gönlümün birincileri kendileri. Başarılar Danimarka). 

Not: Ermenistan bu sene, Ermeni Soykırımının 100. yılı anısına, farklı Ermeni sanatçılardan oluşan Genealogy adında bir grup ile sahne alacak. Şarkının adı ise Face to Shadow. Son olarak sonunda San Marino Eurovision'a Valentina Monetta'dan başka şarkıcı gönderebilmiş. Tebrik ediyorum!

Hiç yorum yok: