18 Ekim 2009 Pazar

Bulimia Sokağı


Şimdi anlıyorum ki, esas kazancım zayıflamam değil, herhangi bir şeye bağımlı olarak yaşamanın nelere mal olabileceğini görmemdi. Yemeklere, alkole, uyuşturucuya, hatta karşı cinse tutsak olmaya hiç niyetim yok bugün! İnsanın dış görünümünün, gerçekte kim olduğunun önüne geçtiği günümüz toplumunda, Aylin adlı genç kız, en büyük kusuru olarak gördüğü şişmanlığından kurtularak, içsel boşluğunu doldurmaya çalışır. Toplumun beğeni kalıplarına bedenini sığdırarak, daha önce onunla dalga geçen herkesin saygısını ve sevgisini kazancağına inanan on altı yaşındaki Aylin, kısa sürede ruhsal ve bedensel açıdan çökmeye başlar. Yediklerini kusarak, topluma ve kendine karşı duyduğu öfkeyi atmaya çalışan Aylin, hızla kilo kaybetmesi sonucunda kendini Bulimia Sokağı'nda tutsak bulur. Artık tek amacı, yemekler, uyuşturucu ilaçlar ve karşılıksız bir aşkla çıkmaza dönüşmüş bu sokaktan kurtulabilmektir...

Buraya geldiğimde bulabildim bu güzel kitabı.Müziklerine hayran olduğum kadar kalemine de hayran oldum Aydilge Sarp'ın.Onun o tutuksuz ve derin anlatımını içime çeke çeke hissettim kitapta.Hem duru bir anlatıma hem de Aylin ve Tuğyan'ın merak uyandıran hikayesine şahit olabilirsiniz.Görmezden gelinen büyük bir canavarı(Bulimiayı) çok sade bir dille anlatmış Aydilge.Tuğyan adlı kararkterine ise bir şarkı yapmıştı Aydilge,"Küçük Şarkı Evreni" adlı ilk albümünde.Dinlemenizi tavsiye ederim kitabı okurken.Tabi bir de içerisinde Aydilge'nin o sıradışı ve anlamlı şiirleri var.Şair Anne'nin şiirlerini de bulacaksınız kitabın içinde.Sayın Faika Sarp..Aydilge Sarp'ın annesi olur gerçek yaşamda kendisi.Çok güzel bir anlatım olmuş gerçekten.Daha evvel pek kitap tavsiye etmemiştim.Ama Aydilge gerçekten okunmaya ve dinlenmeye değer bir sanatkar.

Bu gece Beyoğlun'da gezmeli
Bu gece ruhları değişmeli
Bu gece ölmeden
Elinde beyaz tozlar
Aklında gri dumanlar
Çoçukken beyaz giyen,şimdi siyaha boyanmış
Tuğyan,Tuğyan,Uyan,Uyan
...

Hiç yorum yok: