21 Mayıs 2020 Perşembe

Aşk Durdukça

Yazmayalı neredeyse bir ay olmuş, yeni düzene alışma çabalarımızın üzerinden de ortalama iki ay geçmiş. Zamanın akışı konusunda hep şaşırırım, hala şaşırıyorum. Tabii, bu süreçte online eğitime yoğun bir şekilde devam ediyoruz. 

Evde olduğum süreçte kendime çok daha iyi bakmaya başladım. Yaklaşık bir buçuk aydır her gün spor yapıyorum, 7 kilo verdim, beslenme düzenimi de değiştirdim, bunun sonuçlarını da hızla görmek beni mutlu ediyor. 

Toplumsal tarih okumaya başladım, güzel kitaplar okuyorum, vakit olursa arada onlardan da bahsedeceğim. 

Bu süreçte bazı gönül meseleleri de olmadı değil; gene bir şeyleri yürütemedim. Bu sefer farklı gelişse de, yine tek başıma olmaya göz kırptım. Oysa pek güzeldi, yeşil gözler, masum surat, çocukça, çocuksu bir merhaba. Bilinmez bundan sonrası ne olacak. Bir şiir, birkaç şarkı, birkaç söz ve yine elveda. 

Evde kalmak kısmına gelirsek, ben mutluyum. İş zamanı yapamadığım her şeyi yapmaya çalışıyorum, bir yerlere koşturmuyorum, topluluk içinde olmaktansa ev içinde olmak bana çok iyi geliyor. 

Yüksek Sadakat'in "Aşk Durdukça" diye bir şarkısı vardı hatırlar mısınız? Ne de güzeldir. 

"Belki sana yazarım uğradığım bir şehirden
Renkli bir kart atarım, Mekke ya da Kudüs'ten..."

8 yorum:

Geçmiş Bahar Mimozası dedi ki...

Çoook sevdiğim bir şarkıdır..

Mahzûn Âdem dedi ki...

Merhaba, beslenme düzeninizde ne gibi değişiklikler yaptınız? Belli bir ekole göre mi hareket ettiniz? Yoksa genele hitâb eden tedbirler midir?

Beyaz Çiklet dedi ki...

Geçmiş Bahar Mimozası,

Ben de hep arada hatırlarım ve açar dinlerim :))

Mahzun Adem,

Ben uzun yıllardır vejetaryenim, normal beslenme düzenimde ilerlerken bazı değişiklikler yaptım. İntermittent fasting uyguluyorum bir buçuk aydır. Öğlen 12 akşam 8 arasında besleniyorum, aralıklı oruç da diyorlar. Bunun dışında şekeri ve ekmeği kestim, kuru yemiş ve yulaf tüketmeye başladım. Aslında herkesin bildiği şeyler, daha az yediğim için kendimi daha iyi hissediyorum diyebilirim. Abur cubur, asitli içeçek tarzı şeyleri de tamamen kestim zaten pek yemezdim. Tatlıyı kesmek benim için çok zor oldu çünkü tatlıyı çok seven biriyim. Hala seviyorum ama bu sürecin bana öğrettiği en önemli şey irade gücü oldu. Dirayetimi artırdı.

Mahzûn Âdem dedi ki...

Şöyle iyi şeylere rastladık:

Kişilik: https://www.youtube.com/watch?v=DIj9u2y30ns
Yakın gelecekte eğitim vs: https://www.youtube.com/watch?v=81dYa0LTkFg&list=TLPQMjUwNTIwMjCCJBehQWsTSg&index=3

Mahzûn Âdem dedi ki...

Merhaba, tatlı ve diğer sevdiğiniz şeyleri kalıcı olarak terk etmeyeceksiniz. Pek de kolay ulaşılamayan usul bilgileri isterseniz, kan grubunuz, burcunuz, doğum yılınız, varsa müzmin (eskimiş, kronik) hastalıklarınız ve alerjilerinizi yazabilirsiniz. Yapay olan ve kullandığınız (riskli olduğunu bildiğiniz) şeyleri ekleyebilirsiniz. En sevdiğiniz üç temel gıdayı anınız. Ebeveynin önemli hastalıkları da mühim. Müteveffâ olsa bile. Saç dökülmesi, incelmesi, kepek, yüz ve vücutta leke ya da kızarıklıklar, migren veya ısrarlı baş veya vücut ağrıları da önemli. Kan grubu temelli bir yaşama ve yeme tercihleriniz bulunuyorsa ekleyebilirsiniz. Hemencecik hepsi yazılamayabilir, alerjiler dahil ilk satırın bilgisi çokça sonuç getirebilir.

Mahzûn Âdem dedi ki...

Okul, eğitim, öğretim: https://www.youtube.com/watch?v=oasnJAsYbvY

Mahzûn Âdem dedi ki...

https://www.youtube.com/watch?v=HmDM1x0EFXo&list=TLPQMTAwNjIwMjDLQlgnlR42xw&index=4

Şuradaki ilk beş konuşma lazım:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLgIFw71ndrASRavy0pUCljudfv8QGukpT

Mahzûn Âdem dedi ki...

Sevdiğim adamlar konuşur evde, biz çalışırken.
Şunda sizin tercihlerinizi tasdîk etmiş:

https://www.youtube.com/watch?v=HJPlAUyFoE8&list=TLPQMTAwNjIwMjDLQlgnlR42xw&index=14