8 Haziran 2009 Pazartesi

Bistra Voda




Bir eurovision şarkısı ‘bistra voda’ Regina adlı bir grup söylüyor.Mr.Sempati Rybak’tan sonra en beğendiğim yarışma parçası bu şarkı.Türkçe’si ‘berrak su’ anlamına geliyor ve Türkçe’si ile ilgili bildiğim tek şey de bu.Sanırım müziği evrensel yapan da bu.Ayrıca biraz araştırdım Boşnakça çok güzel bir dil gerçekten.Özellikle telaffuzları çok beğendim söylemem lazım.Şarkının müziği beni öylesine etkiledi ki bir şeyler yazma gereksinimi duydum.İlk olarak bir kahramanlık,bir beklenti,bir masumiyet duyuyorsunuz şarkıda ve sonra milli öğelerle süslenmiş umutlu bir gelecek beklentisi.Yolculuklarda güneşe karşı dinlemek ruha bire bir faydalı.Tanıdığım Boşnakça bilen biri yok ama sözleri bilmesem bile neyden bahsettiğinden anlıyorum sanki; bu müzik benim ruhumu uçuruyor.Tıpkı Yedi Numara’nın bir sahnesinde klinik bir hastanın Berat’ın ruhunu uçurtma yapıp uçurmak istemesi gibi çocukça…Şuan ağlamak üzereyim çünkü saçımı düzeltirken küçük parmağımı sağ gözüme soktum:)Neyse ben derin duygulara dalmaya devam etmek istiyorum.Aslında en önemlisi berrak sular gibi akmak,ben de istiyorum akmak bir yerlerden bir yere.Aktığımız yerlerin sular gibi berrak olması dileğiyle:)


Evet buldum buldum 'Uludağ Sözlük' sağolsun işte Türkçe'si,gerçekten tahmin ettiğim gibiymiş:)

bazı insanlara sordum
mahallede, ruhumun nerede olduğunu
bir sır, dediler, saklıyorsun benden, canım.

bana geri dönmelerini istedim
o zamanın, eski vakitlerin baharın
o aşk havadan, dediler.

doğur beni mayıs'ta bir şafak vakti
yıka beni berrak suda.
bir çiçeği koruyorum ben, diğerleri giderken
seni koruyacağım yaşadıkça.

güneşin bir kısmını çal bizim için.
yarın yoksa, bugün de yok.
şarkı senin kalbine ulaşınca kolay.


4 yorum:

Perko dedi ki...

Benim de eeeen beğendiğim parça buydu!! Çocuk ayrı bi tatlı zaten :PP Bana sorsaydın çevirebilirdim**

Beyaz Çiklet dedi ki...

Hadi ya valla bilseydim çevirisini sorardım sana;ama olsun buldum sonunda.Ortak kanaat parça harikaydı zaten:)

Adsız dedi ki...

sacını duzeltırken daha dıkkatlı olmalısın:)yoksa haytta daha ck ağlıcaksın ztn.umarm ağlamassn tabıde.ağlıcamız kesın gbı duruo.hoşçkl.f.e.

Serkan dedi ki...

Malena Ernman gibi bir divanın varlığını saymazsak Regina iyiydi yani.