19 Ağustos 2023 Cumartesi

Yeni Dönem Planları

Okullar açılana kadar önümüzdeki sene için plan-program yapmaya karar verdim. Verdiğim kararların hepsine uyamayacağımı biliyorum lakin planlar yapmak ve bu planları uygulamaya çalışmak hayatımı daha düzenli hale getiriyor. En azından böyle olunca kendimi daha iyi hissediyorum. 

Uzun süredir spor yapmıyorum, spor dediğim de ev egzersizleri. Spor salonlarını hiç sevmiyorum. Oldukça zayıf ve kas kütlesi olmayan bir beden yapısına sahip olduğum için ağır antrenmanlar yapamıyorum. Ama bir dönem uzun süre yapmış ve kendimi fiziki anlamda daha zinde hissetmiştim, faydalarını da görmüştüm. Yani bu seneki ilk plan spor ve hareket. 

Son iki yıldır düzenli bir okuma rutinim yok. Artık eskisi kadar yoğun bir şekilde okuyamıyorum. İş yoğunluğu, odaklanmakta yaşadığım zorluklar vesaire derken okuma tempomu epey kaybettim bence. Hala okuyorum ama istediğim düzende ve sıklıkta değil. Bu sene bunu düzene koymakta kararlıyım. 

Beslenme rutinim yazın bir miktar bozuldu. Kilo konusunda aşırı olmamak ile birlikte obsesif bir yapım var. Özellikle karın bölgemdeki en ufak bir yağlanmaya bile tahammül edemiyorum. Ve çoğunlukla da güzel bir beslenme rutini uyguluyorum. Zaten uzun ve ince bir fiziki yapım olduğu için kilo almaya da meyilli biri değilim. Yine de sağlıklı besinlerle devam ettiğim rutine pazartesi itibari ile geri dönmeyi planlıyorum. (Bu sene seminer dönemi kahvaltıları çok güzel olsa da her zamanki aralıklı oruç rutinime uyacağım, kendime söz veriyorum). 

İngilizcede kendimi daha iyi bir noktaya taşımam gerekiyor, bunun için nereden başlasam bilemiyorum. Okullar açılana kadar bununla ilgili de bir plana ihtiyacım var. Bakalım bu sene bu enerjiyi bulabilecek miyim? Bu konuda tam kararlı olmasam da listeme ekleyeceğim. 

Kararsız kaldığım durumlardan biri ise doktora yapıp yapmamak konusunda. Akademiyi sevmiyorum, aktif mesleki hayatımda da bana gözle görülür bir etkisinin olacağını düşünmüyorum. Yoğun bir iş temposunda doktora çalışmaları yürütmenin de epey zor olacağı aşikar. Fakat böyle bir imkanım var, biraz hazırlık yaparak istediğim alanda bir doktora programına girebilirim. Fakat ne gerek var diyor bir yanım. Bunu şimdilik listeye eklemiyorum. Aklımın bir köşesinde kalmaya devam etsin. 

Oturduğum yere yakın bir spor salonunun yüzme havuzu var. Havuz için kaydolup bazı günler yüzebilirim diye düşünüyorum. Bundan da tam emin değilim ama nedense bana iyi geleceğini hissediyorum. Bunu yine de listeye eklemek istiyorum. 

Son olarak kendimi iyi hissedeceğim bir hobi ya da kurs bulma fikrim var. Daha önce çeşitli kurslara katıldım. Hatta bunlardan biri Caferağa Medresesi'nde katıldığım porselen desenleme ve boyama kursuydu. Çok eğlenmiş ve epey güzel çalışmalar yapmıştım. Belki hafta sonları birkaç saat bana iyi gelebilecek bir el becerisi kursuna gidebilirim. Aklımda minyatür var. Bunu da listeye ekliyorum yine emin olmamakla birlikte. 

Evet, listem sanıyorum ki bir seneyi dolu dolu geçirmemi sağlayacak yoğunlukta. Tabii ki hepsini yapamayacağım ama bazı hedeflerimi gerçekleştirebilsem bile kendim için önemli adımlar atmış olacağım. 

4 yorum:

Sadece C. dedi ki...

Güzel hedefler. En çok da yüzmeye destek verdim içimden :) Corona öncesi her dabah yüzüyordum ve bana fiziksel ve psikolojik anlamda inanılmaz katkısı oldu hatta şimdi ben de yine başlayayım diye düşündüm dönüşte..
Eylül ayı benim için de yeni yıl gibidir sizden özendim ben de planlamaya başlayayım :)
Güzel bir okul dönemi dilerim..

Dr.eamer dedi ki...

Ahh ah sevgili Beyaz öyle karmaşık bir Eylül beni bekliyor ki vallahi özendim planlarına hiçbirini gerçekleştiremesen bile bu planı kurabilmen bile harika!:) Ben de kesinlikle yüzmenin iyi geleceğini düşünüyorum özellikle sizin mesleğiniz gibi ciddi omurga sıkıntılarının yaşandığı işlerde, omurgayı kuvvetlendirmek için yüzme çok iyi bir alternatif. Bir de suyun dinginleştirici etkisi..Su korkusunu havuz gözlüğüyle yendim ben eğer yoksa bir tane edinmeni öneririm mutlaka:) Eylül için ben de bazı planlar yaptım özellikle de kilomla ilgili.. sporu henüz hayatıma katabileceğim bir boşlul yok ama ekim ayında düzeni oturttuğumda ben de senden cesaretle sporu en azından evde hayatıma katmak istiyorum.

Kim Bilir dedi ki...

Liste bence çok heyecan verici. Ben de Eylülde yüksek lisans tezimi artık verebilirsem doktora programlarına bakacağım:))) Bir de spora yazılma hedefim var bakalım yapabilecek miyim. Hayat hedeflerle çok daha güzel bir hal alıyor. Bence evren yenilikler üzerine kurulu. Vücudumuz bile her an kendini yeniliyor. Bizim de yeniliklere fırsatlar yaratmamız gerekir diye düşünüyorum.

Beyaz Çiklet dedi ki...

Sadece C,

Ben de size yeni döneminizde yeni planlarınız ile mutluluk ve huzur dilerim. Yeni iş dönemlerinde ya da bir şeyler yapmaya karar verdiğimiz dönemlerde kurduğumuz düzenler bize iyi hissettiriyor gibi, umarım hedeflere ulaşabiliriz :)

Dr.eamer,

Eylül ayının senin için daha ferah ve beklentilerinden daha az karmaşık geçmesini diliyorum. Yüzmenin ben de iyi geleceğini düşünüyorum, aslında denizi daha çok severim ama yaz tatillerinde birkaç gün dışında denize girme imkanımız olmuyor. Ve omurga konusunda da çok haklısın, şimdiden boyun ve omurga ağrıları ile mücadele eder hale geldim diyebilirim. Sağlığım açısından da faydalı olacaktır. Ben de mevcut kilomu aralıklı oruç ile koruyorum yıllardır. Bir takıntı haline getirmemeye çalışarak ve hafta sonları kendime izin vererek bir ritim tutturdum ve memnunum. Tabii ki sağlık açısından en doğru yorumu sen yapabilirsin :) Spor konusunda da sene içerisinde birbirimizi destekleriz :)

Kim Bilir,

Kesinlikle yeniliklere açık olmak gerekiyor, çok hak veriyorum. Hareket hakikaten de bereket sanırım. Yüksek lisans tez sürecinin ivedilikle tamamlanmasını temenni ediyorum, sonrasında doktora da ne güzel olur valla :) Spor için de ufak ufak hedefler belirleyip ilerlemek iyi gelebilir, ben bazen uzun süre ara verip başladığımda eskisi gibi olacak diye düşünüyorum ama 15 dakika zor dayanıyorum :) Aşama aşama ilerlersek bence gelişebiliriz :)