30 Temmuz 2023 Pazar

Günlük Ritüeller, Paris, Texas, ve Pomme

Geçtiğimiz haftaya göre İstanbul'da hava nispeten serinliğini korumaya devam ediyor ve bundan çok memnunum. Şıpır şıpır terlemeden vakit geçirebiliyoruz, umarım bu ayarda devam eder. Bense önümüzdeki senenin çalışmalarına devam ediyorum hala. Tasarladığım çalışmaları somut hale getirmeye çalışıyorum. Bu sayede unuttuğum bilgileri de yeniden hatırlamış oluyorum, fena da gitmiyor performansım. 

Geçen yazımda "Karanlık Kız" isimli filmden bahsetmiştim. Bugün de yine güzel bir film izledim MUBI'de. Zaten artık sinema seyrim ve bilgim MUBI'den ibaret hale gelmeye başladı. Takip ettiğim en güzel platform diyebilirim. 

Bir tesadüf olacak ama izlediğim film yine anne, baba ve oğul ilişkisini ele alan "Paris, Texas" isimli bir filmdi. Sanıyorum çok sevilen ve meşhur filmlerden biriymiş. Batı Almanya ve Fransa ortak yapımı, 1984 tarihli filmin yönetmeni Wim Wenders. Seyir boyunca pek çok duyguyu iç içe yaşadım, hatta son sahnesinde gözyaşlarımı tutamadım. Dağılan bir aile, yıllar sonra yeniden ortaya çıkan ebeveynler ve baba ile oğlun çıktığı uzun bir yolculuk...Filmde en çok dikkatimi çeken detaylardan biri kimsenin kimseye hesap sormuyor oluşuydu. Bunun psikolojik olarak insanı ne kadar da rahatlatan bir his olabileceği üzerine düşündüm. Yıllar geçiyor, bir sürü şey oluyor, herkes bir şekilde değişiyor, birileri daha fazla sorumluluk alıyor ama kimse kimseye hesap sormuyor. Tüm hayatını, yaşadığı acılar yüzünden hesap sormak isteyerek ama soramayarak geçirmek ise en acı olanı sanırım...

Bir de Pomme adında yeni bir Fransız şarkıcı keşfettim. Sanıyorum yakın zamanda Türkiye'de konseri varmış. Fransızca bilmiyorum lakin şarkıları beni çok etkiledi. Bu kadar genç ve bir o kadar yetenekli bir sanatçı ile tanışmış olmaktan ötürü mutluyum. Özellikle bir şarkısından bahsetmek istiyorum, "on brulera". Şarkının Türkçe çevrisine bakmadan evvel bende uyandırdığı hisler üzerine düşündüm ve çevirisine bakınca da yanılmadım. Gözlerim de doluverdi hemen pıt pıt. Bir insanın hiç bilmediği dildeki bir şarkıya hüzünlenebilmesi ne kadar tuhaf, müzik kesinlikle evrensel bir dokuya sahip. Ve sanıyorum bazı duygularımız da evrensel... Şimdi gidip Pomme'un şarkılarını dinlemeye ve kliplerini izlemeye devam edeyim. Çok alakasız olacak ama bugünü kısır günü ilan etmiştik. Bir yandan da kendime şöyle kocaman bir tabak kısır alayım. Sağlıcakla kalın.

4 yorum:

Kim Bilir dedi ki...

Kısır güzel tercih, ben de severim :))

Beyaz Çiklet dedi ki...

Kim Bilir,

Zaman zaman böyle özel yemek günleri ilan etmek keyifli oluyor, hayata katılma çabaları diyorum ben bu eylemlere kendimce işte :)

Nil dedi ki...

Pomme bir tesadüf sonucu karşılaştığım bir sanatçıydı. Sesini duyduğumda öyle içime işledi ki. Yurduna dönerken denizde Odysseus'a seslenen büyüleyici sirenlerin sesi böyledir diye düşündürttü.

annonymous dedi ki...

Evlilik evinizde sorunlar yaşıyorsanız ve hızlı bir çözüm istiyorsanız, ataları tarafından zengin bir şekilde kutsanmış büyük bir ruhani adam olan Dr. Ajayi'ye ulaşmanızı tavsiye edeceğim. Kocam boşanmak istediğini söylediğinde onun gücünü deneyimleyeceğim ama ben Onu gerçekten seviyorum ve ayrılmamızı istemiyorum, bu yüzden internette farklı insanların onun hakkında ifadelerini okuduktan sonra bir aşk büyüsü için Dr Ajayi ile iletişime geçtim, onun benden takip etmemi istediği süreci geçirmek istiyorum ve bugün kocamla mutlu bir şekilde yaşıyorum Dr Ajayi'nin aşk büyüsü sonrasında boşanma kağıdını iptal edip yırttığı için, sorunlarınızın hızlı çözümü için +2347084887094 Whatsapp numarasından kendisine yazabilir veya E-posta : drajayi1990@gmail.com